divendres, 25 de novembre del 2011

Divendres de teatre!

El professor és l'eina imprescindible en el camí de l'aprenentatge de l'infant o del jove. Aquest ha d'estar en tot moment a disposició dels alumnes i principalment hauria de saber escoltar, ajudar i motivar els alumnes a millorar en tot moment. Tot i així, sempre trobem diferències entre els professors. Nosaltres ens centrarem en 3 tipus de professors: l'assertiu, l'agresiu i el passiu. Aquests són alguns dels exemples que podem trobar en molts centres educatius i dels que nosaltres com a futures educadores, mestres o pedagogues n'hem de saber treure els punt positius, a la vegada que saber millorar alguns dels aspectes negatius.

El professor ASSERTIU és aquell que sap opinar, respecta els demés, empra un llenguatge  adequat i intenta intervenir en situacions conflictives entre alumnes, per tal de resoldre-les de la millor manera.
El professor AGRESSIU és aquell que no té respecte ni consideració cap als alumnes.
El professor PASSIU és aquell que sembla que no manifesta els seus punts de vista, no té opinio personal. 

Com a conclusió, ens podríem basar en aquesta cita de la Dra. Carme G.Camins, extreta de l'article  publicat a Tot Claror 64 (primavera 2009): «Trobar la manera adequada de comunicar-nos és una habilitat essencial i la passivitat i l’agressivitat no ens ajuden a ser assertius»

Per tal que s'entengui una mica més el tema de les tipologies de professors, us deixem a continuació un enllaç que us ajudarà a entendre el caràcter de cada un. Es tracta d'un conte basat en la tradicional història d'Els Tres Porquets. Enllaç d'ajuda.

Aquí ens teniu en plena acció a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, després de la nostra representació dels diferents professors que podem trobar en una aula.
D'esquerra a dreta: Anna Benaiges, Laia Aznar, Gemma Carrión i Marina Aguadé.


dimecres, 23 de novembre del 2011

Storytelling

Ens avancem uns dies i actualitzem el nostre blog amb una entrada d'allò més original i creativa.

Us parlarem de les eines que podem utilitzar per tal de crear històries, contes o simplement una classe magistral. Les podem nomenar Storytelling; aquest és el narrador oral de contes i històries. Fem servir les eines 2.0 i les tecnologies per revolucionar el que abans eren els simples contes de paper i els transformem en històries didàctiques, entretingudes i amb un xic de vida. 
Per fer totes aquestes creacions podem fer servir diferents programes que trobem a l'abast de qualsevol persona que disposi d'un ordinador personal i connexió a Internet. A continuació, us deixem un article molt complet on podreu trobar fàcilment alguns dels programes que podeu utilitzar per fer les vostres pròpies narracions digitals: Digital storytelling: la nueva narrativa

Nosaltres ens hem decantat pel programa GoAnimate. Aquest t'ofereix un gran ventall de personatges, paisatges, sons, músiques, etc. que fan que de tot plegat en surti una bona historieta animada. Després ja només falta posar-hi imaginació i dedicació.
Des de Divendres us animem a visitar aquesta eina i que en feu la vostra creació. 
Finalment, volem dir-vos que les creadores hem intentat donar importància a l'ensenyança que ens pot proporcionar un simple conte creant aquest conte. Us el deixem a continuació; esperem que sigui del vostre grat.


Like it? Create your own at GoAnimate.com. It's free and fun!

Per saber més sobre storytelling: Aquí


dimecres, 16 de novembre del 2011

Una PDI dins l'ordinador

Després de la sessió informativa sobre les PDI i d'endinsar-nos en tot aquest món, hem observat que no necessitem tenir una PDI original per tal de dur a terme totes les activitats.
Smarttech, la pàgina oficial de les Pissarres Digitals Interactives, posa a l'abast de tothom l'opció de descàrrega del programari de l'Smart Notebook pel teu ordinador personal (al final trobaràs el link de la descàrrega). Després, quan tinguis el programa instal·lat, podràs observar que tindràs una PDI professional dins del teu ordinador, i podràs dibuixar, interactuar, i sobretot, aprendre. Des de Divendres t'animem a que descobreixis noves formes d'aprendre interactuant amb les tecnologies d'avui en dia.
Us deixem uns exemples, perquè pogueu gaudir de la vostra PDI personal.

ELS LABERINTS

Intenteu trobar la sortida, aneu amb compte no us equivoqueu de camí!


 ELS JOCS DE LES 7 DIFERÈNCIES

Troba les 7 diferències en aquests dos dibuixos. No és tan fàcil com creus.


LES SOPES DE LLETRES

Busca 12 cognoms de pintors, arquitectes i escultors catalans de tots els temps.
 Els cognoms poden estar en qualsevol direcció del dret o del revés.
 



A part d'aquests, també podem fer: exercicis de relacionar, el joc del penjat, etc.
Si necessiteu més recursos, us deixem aquests enllaços que us poden ser de gran ajuda. Aquí hi trobareu més exemples. Tot i així, només necessitaríem una mica d'imaginació per tal de posar en marxa una "PDI" al nostre ordinador.

Aquí teniu el link de la descàrrega: SMART NOTEBOOK (és el primer que trobareu, només heu de seleccionar la vostra versió.)


divendres, 4 de novembre del 2011

Coneixem en Daniel

Avui em començat un nou tema relacionat amb el so: el PODCAST. Es tracta d'un contingut sonor al qual ens podem subscriure per obtenir la informació que desitgem sempre que vulguem. Tan aviat podem penjar coses com descarregar-les. Per a crear-los tan sols necessitem un micròfon, un recurs a l'abast de tothom que resulta molt econòmic. Al llarg de la classe magistral hem anat descobrint un seguit d'utilitats que ens poden servir per donar una rica educació als infants, com ara enregistrar veus per a fer una obra teatral, cançons per fer un karaoke, per a la millora de la pronunciació d'idiomes, per escoltar sons a la natura en l'àmbit de ciències, per fer apunts en veu, com també explicar històries o contes. Així mateix els mestres també demanen als alumnes activitats d'escolta-contesta, crea-penja, entre d'altres. Hem fet menció al programa AUDACITY, el qual ens permet posar música a l'slideshare o transformar sons en format mp3. Com a recurs de gran utilitat hem descobert el CNICE, banco de sonidos. També hem anomenat altres recursos per descarregar música com l' spotify o el grooveshark. La part pràctica d'aquest divendres consisteix en la creació d'un avatar amb so i veu, anomenat voki, que us presentem seguidament. Aviat el tindreu a la vostra disposició a la barra lateral del blog.

 

No havíem pensat mai que la tecnologia avançaria fins a tal punt. Ens trobem davant de la possibilitat d'utilitzar el so com una eina educativa de gran potencial. Creiem que és molt didàctic el fet que els alumnes puguin aprendre mitjançant imatges acompanyades de sons , veus i sorolls, ja que és una forma diferent d'interioritzar la temàtica donada. Les classes es fan més amenes i existeix la idea que els infants interactuïn i participin més activament. Es converteix en una teòrica portada a la pràctica.

Si us ha semblat interessant en Daniel, the peacock, podeu crear el vostre propi VOKI, aquí.

dimecres, 2 de novembre del 2011

L'ÚS DE LA PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA - XERRADA

Divendres passat vàrem tenir una xerrada interactiva sobre les PDI (Pissarres Digitals Interactives) on s'ens informava sobre l'ús didàctic d'aquestes.

Els sistemes de projecció interactiva estan resultant una eina molt útil en la tasca diària a l'aula. No hi ha dubte que són un avantatge respecte als recursos que hem fet servir fins ara, el seu ús és molt senzill i intuïtiu, l'èxit està gairebé assegurat.

La pissarra digital està considerada a l'actualitat com a un dels millors mitjans de projecció col·lectius. Amb el suport d'una PDI, professorat i alumnes poden generar tota mena de continguts d'una forma anàloga a la de la pissarra tradicional - de guix i esborrador -, però, amb tota la potencialitat d'un complex sistema tecnològic connectat a diversos perifèrics i interconnectat a una xarxa de telecomunicacions. La pissarra digital permet que l'alumnat sigui qui investiga, canalitza la informació i la transmet en un llenguatge adaptat a les necessitats del seu grup-classe.

Aquí us deixem un vídeo demostratiu sobre la pissarra digital interactiva, similar a l'explicació que va dur a terme Josep Holgado:



Per acabar us deixem uns links d'interès relacionats amb el món de les PDI:



SMART és el proveïdor líder mundial de pissarres digitals interactives *. L'empresa va introduir la primera pissarra digital interactiva mundial el 1991 i segueix sent el líder mundial en aquesta categoria de producte, proporcionant productes integrats de fàcil maneig i serveis que milloren la manera en què el món treballa i aprèn.



Alexandria és una biblioteca de recursos desenvolupada pel Departament d'Ensenyament que permet pujar alguns tipus de materials educatius digitals, com ara cursos Moodle, per facilitar la seva posterior localització i intercanvi. L'accés als recursos d'aquesta biblioteca és obert i, per tant, qualsevol pot visualitzar-los i descarregar-los .

divendres, 28 d’octubre del 2011

CIBERASSETJAMENT


Benvolguts amics blogguers i bloggueres! Per finalitzar un nou divendres actualitzarem, tal com us vam prometre ahir, amb un power point fet per nosaltres sobre el CIBERASSETJAMENT.

En la presentació apareixen diferents tipus d'aquest fenomen que, encara que ens sembli estrany, existeixen.

Hem intentat adequar a nens/es d'entre 11 i 13 anys, és per això que hem afegit vídeos explicatius que complementen la definició. Creiem convenient que els infants d'aquesta edat sàpiguen què hi ha pel món tan modern en el que es mouen .
A continuació us deixem els videos d'interès que em trobat sobre els tipus de ciberassetjament: EL CIBERBULLING
  EL SEEXTING

 EL GROOMING
  

dijous, 27 d’octubre del 2011

OPINEM SOBRE INTERNETSEGURA

Hola bloguers/es! Avui hem decidit fer una actualització prèvia perquè pogueu saber de què parlarem demà divendres. Us deixem tres preguntes amb les seves corresponents respostes, referents al vídeo d'un espot d'"Internet sense assetjament", que trobareu just a sota.
Esperem que us facin reflexionar i us serveixin a l'hora de navegar per les xarxes.
Fins demà! 


1. Què us fa pensar?

Aquest vídeo ens fa reflexionar sobre la importància del món d’Internet.
El fet de tenir consciència del risc que ens podem trobar ens pot ser de gran ajuda a l’hora de navegar per la web. Hem de saber fins a quin punt ens podem donar a conèixer i confiar assumptes personals a una altra persona a través de les xarxes socials, els blocs i les webs, per exemple.
Ens trobem en un cas que ens pot semblar molt aliè a nosaltres, o senzillament pensem que mai ens passarà, però, realment, el tenim més a prop del que ens imaginem.
Tot això ens fa pensar que els alumnes no estan prou informats d’aquest fenomen i, sense saber-ho, s’arrisquen a patir un disgust innecessari.


2. Què heu entès del vídeo? 

El que per una persona pot semblar una simple diversió pot estar afectant psicològicament a una altra de forma considerable.
Un clar exemple el trobem en el vídeo que acabem de veure, on un noi jove escriu públicament un comentari específic i desagradable que provoca el riure dels altres usuaris i, a la vegada, un malestar a la persona en qüestió. Aquest seguit de comentaris afecten directament a la víctima, la qual creu tot el que li diuen, encara que no sigui veritat. També apareix el cas de tres noies jugant a deformar la imatge d’una noia i publicant-la novament . El subjecte es torna a sentir agredit i això li produeix molta angoixa i ansietat, entre d’altres.
Al final del vídeo veiem com és capaç de denunciar aquests atacs cap a ella, tenint en compte que no totes les víctimes aconsegueixen donar aquest pas tan important.
  

3. Penseu que com a educador/es haureu d'estar atents a aquesta problemàtica?

Evidentment, les educadores coincidim a pensar que hem de prestar especial atenció a aquest fenomen, ja que pot desencadenar un seguit de problemes molt difícils de detectar i de solucionar.  Ens veiem responsables de fer arribar aquesta informació als nostres alumnes així com de transmetre i inculcar el respecte i la tolerància tant a l’aula com per Internet.  Intentarem protegir-los davant d’aquest possible perill i farem que la diversió no sigui una ofensa per a ningú.